اموزش برنامه نویسی, دسته‌بندی نشده

آموزش گوگل آنالیتیکس |آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای تحلیل آمار وب سایت

آموزش گوگل آنالیتیکس

آموزش گوگل آنالیتیکس

آموزش گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای تحلیل آمار وب سایت

Google Analyticsیکی از سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت گوگل می‌باشد، که در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

و به مدیران سایت‌ها این امکان را می‌دهد، که اطلاعات کاربران و وب سایت خود را بررسی کنند و ببینند که کاربران در سایت، چه فعالیتی را انجام داده اند،

کاربران ورودی سایت، از چه سایت‌هایی آمده‌اند و… در این آموزش ویدئویی، ما به بررسی چگونگی استفاده از گوگل آنالیز و همین طور کار با بخش‌های مختلف این ابزار، خواهیم پرداخت.

آموزش گوگل آنالیتیکس

آموزش گوگل آنالیتیکس

 

100.000 RIAL – خرید

توضیحات:

Google Analytics سرویسی سودمند از شرکت گوگل

Google Analytics یکی از سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت گوگل می‌باشد، که در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار گرفته است و به مدیران سایت‌ها این امکان را می‌دهد، که اطلاعات کاربران و وب سایت خود را بررسی کنند و ببینند که کاربران در سایت، چه فعالیتی را انجام داده‌اند و کاربران ورودی سایت، از چه سایت‌هایی آمده‌اند و تعداد کاربران ورودی از هر سایت را بررسی کنند. همچنین می‌توانند ببینند که کاربران‌شان با چه سیستم عاملی و با چه مرورگری وب سایت را بازدید کرده‌اند.

در کنار تمامی این موارد، از جمله امکاناتی که گوگل آنالیز در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دقت بالا در آمارگیری
  • هزینه پایین و مناسب
  • همیشه در دسترس، چرا که گوگل در سرتاسر دنیا سرورهای قدرتمندی دارد.
  • بررسی اطلاعات کاربران وارد شده مانند مرورگر و سیستم عامل
  • امکان بررسی زمان حضور و مسیر خروج
  • تحلیل ورودی‌ها
  • بررسی سایت‌های ورودی دهنده

 

100.000 RIAL – خرید

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: آشنایی با Google Analytics و فعال سازی آن
  • درس دوم: آشنایی با محیط Google Analytics
    • آشنایی با گزارش‌ها
    • آشنایی با نمودارها
    • نحوه انتخاب بازه زمانی
    • مقایسه آمار بازه‌های مختلف
  • درس سوم: آشنایی با مفاهیم اولیه
    • گزارش‌ها در Google Analytics
    • داده‌ها و نمودارها
    • ابعاد مختلف و گزارش‌های چند بعدی
  • درس چهارم: گزارش های Audience
    • بررسی کاربران حاضر در سایت
    • کاربران فعال
    • گزارش بازه زمانی فعالیت
    • بررسی کاربران
    • شناسایی موقعیت مکانی کاربران
    • علاقه مندی کاربران
    • رفتار کاربران در سایت
    • شناسایی تکنولوژی مورد استفاده کاربران
    • شناسایی موبایل‌های مورد استفاده کاربران
    • مباحث تکمیلی
  • درس پنجم: گزارش های Acquisitions
    • بررسی آمار کاربران کسب شده از کانال‌های مختلف
    • آمار دریافتی از Google AdWords
    • بررسی وضعیت کمپین‌ها
  • درس ششم: گزارش های Behavior
    • بررسی گزارش‌های رفتاری
    • بررسی محتوای سایت
    • بررسی سرعت سایت
    • بررسی جستجو پذیری سایت
    • بررسی رویدادهای اتفاق افتاده در سایت
  • درس هفتم: گزارش‌های Conversions
    • بررسی گزارش‌های نرخ تبدیل
    • بررسی آمار اهداف تکمیل شده
    • بررسی کیفیت و آمار فروش محصولات
    • بررسی کاربران ورودی از چند کانال
  • درس هشتم: کار با پنل مدیریت و ابزارها
    • مدیریت حساب‌های کاربری
    • مدیریت دسترسی کاربران
    • مدیریت اهداف و تعیین هدف جدید
    • مباحث تکمیلی

100.000 RIAL – خرید

آموزش گوگل آنالیتیکس

چرا تمام مدیران وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها به گوگل آنالیتیک نیاز دارند؟

آیا شما یک وبلاگ شخصی دارید یا آنکه یک وب سایت را مدیریت می‌کنید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است، دیگر مهم نیست که کدامیک را داشته باشید، در هر صورت شما به گوگل آنالیتیک نیاز خواهید داشت. چرا؟ برای آنکه جذب مخاطب بیشتر برایتان مهم است و گوگل آنالیتیک در این مسیر به شما کمک خواهد کرد. موارد زیر فقط چند تا از سوالاتی هستند که به کمک این ابزار تحلیل‌گر می‌توانید پاسخ آنها را بیابید:

  • چند نفر از وب‌سایت من بازدید می‌کنند؟
  • افراد به طور متوسط چه مقدار زمانی در وب‌سایت من وقت می‌گذرانند؟
  • آیا محتویات صفحات من به اندازۀ کافی واضح و جذاب هستند؟
  • خوانندگان وبلاگ من به چه مطالب و موضوعاتی علاقه‌مند هستند؟
  • بازدیدکنندگان من در چه شهرها و کشورهایی زندگی می‌کنند؟
  • آیا داشتن یک وب‌سایت واکنش‌گرا و مناسب گوشی برای من لازم است؟
  • بازدیدکنندگان از طریق چه وب‌سایتی به ‌سایت من رهنمون می‌شوند؟
  • کدام تکنیک‌های بازاریابی بیشترین تاثیر را بروی ترافیک وب‌سایت من دارند؟
  • کدام صفحات وب‌سایت من دارای بیشترین میزان محبوبیت هستند؟
  • چه تعداد از بازدیدکنندگان من تبدیل به مشتری می‌شوند؟
  • بازدیدکنندگانی که به مشتری تبدیل می‌شوند چه ویژگی‌هایی دارند؟
  • چطور می‌توانم سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهم؟

گوگل آنالیز می‌تواند آمار مربوط به وب‌سایت شما را تبدیل به یک منبع ارزشمند برای شناخت کاربران و بهینه‌سازی وب‌سایت برای آنها کند. پس یک لحظه هم در استفاده از آن شک نکنید. البته تا یادمان نرفته باید به شما بگوییم که گوگل آنالیز را می‌توان بروی برنامه‌های گوشی (اندروید و iOS) هم نصب کرد. حال که دلیل ارزشمندی گوگل آنالیز می‌دانید، بیایید در مورد طریقۀ نصب و استفاده از آن بیشتر صحبت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *